woensdag 26 augustus 2015

Films die je nog moet zien voor je vakantie erop zit!

Bijna iedereen houdt wel van films. Niet iedereen houdt echter van de zelfde films, toch zijn er een aantal films die door een erg brede groep wordt gewaardeerd. Hieronder een aantal must-see movies die ik aan iedereen aanraad. Misschien dat je het merendeel hiervan als hebt gezien, zo niet... dan weet je wat je deze laatste dagen van je vakantie kan gaan doen (of wat je tijdens dat saaie college kan gaan doen).

* Titanic
Mijn favoriete film ooit... Ik heb hem al ontelbare keren gezien, ik heb hem op dvd en kijk hem altijd als hij op tv komt (inclusief de dan 100 reclames tussendoor). Als toekomstig historicus houd ik natuurlijk van de historische setting van de film, maar ook het verhaal en vooral de drama spreken me aan. De keuze van Rose om boven alles voor de liefde te kiezen zelfs als dat betekend dat je alles kunt verliezen is een les waar iedereen veel van kan leren. En ik smelt steeds weer weg bij Jack alias Leonardo DiCaprio. Hoewel deze film uitkwam in 1997 en ik toen te jong was om er heen te gaan, was hij in 2012 opnieuw te bewonderen in de bioscoop alleen dit keer in 3d en toen stond ik vooraan in de rij.

* Disney
Ik kan een hele lijst maken van de must-see Disney films die er zijn, maar ik heb er voor gekozen om het onder een kopje te doen. Disney doet iets met zijn animatiefilms dat zo bijzonder is dat ook volwassenen over de hele wereld gaan watertanden bij de trailers op tv. Films als Bambi en Sneeuwwitje zijn grote klassiekers en zeker het bekijken waard. Zelf zou ik twee iets recentere films willen aanraden en dat zijn tevens mijn persoonlijk favoriete Disney films van dit moment.
Ten eerste: Frozen. Het succes van deze films was ongekend en ik hoorde mijn hele omgeving erover praten. Niet alleen mijn neefje van vijf is dol op die film, maar ook vele volwassenen die ik ken. Zelf vind ik dit ook een van de beste animatiefilms die ik ooit gezien heb. Persoonlijk is dit echter niet mijn nummer een. Mijn favoriete animatiefilm is echter wel van Disney en kwam uit in mijn geboortejaar 1994: de Lion King. Deze film  heb ik als kind heel vaak gezien en ik ben er nog dol op. De dood van Simba's vader is hartverscheurend maar toch weet deze film naast een traan ook zeker een lach op je gezicht te toveren.
 
 
* The Hunger games, Catching Fire en Mockingjay part 1
Ik ben een groot fan van de Hunger Games serie. Ik vond de boeken heel goed en ik heb die boeken dan ook verslonden. De films zijn voor de fans van deze serie ook zeker het bekijken waard, zeker met de naderende release van Mockingjay part 2. En Jennifer Lawrence, die de rol van Katniss vervult, moet ook zeker genoemd worden want zij is gewoon geweldig en zeker een van de beste actrices van haar generatie.

 
 
 
* Harry Potter (alle acht films)
Mocht je deze films nog niet gezien hebben óf je wilt ze gewoon nog een keer zien dan kan je deze laatste vakantiedagen in ieder geval wel vullen. Ik ben net als velen praktisch met deze films opgegroeid en vind het nog steeds jammer dat het inmiddels over is. Mocht je de boeken (ook) nog niet gelezen hebben, dan raad ik wel aan dat eerst te doen want die zijn helemaal geweldig. Mijn favoriete film is met uitstek de laatste, mijn favoriete boek is een gedeelde eerste plek tussen deel 3 en deel 7.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten