zaterdag 22 augustus 2015

Keuzes zijn moeilijk: PS4 vs XBOX One

Afgelopen vrijdag stond een dagje IKEA op de planning. Heel leuk want ik twee super leuke kastjes gescoord om mijn game "verzameling" in op te bergen. Na een aardig tijdje bij de IKEA te hebben rond gelopen en onze volle winkelwagen te hebben afgerekend had mijn moeder een afspraak, ik moest me dus even alleen zien te vermaken.
 
Ik had bij aankomst de MediaMarkt al gespot en dat was dan ook mijn bestemming. Na een tijdje rond te hebben gelopen op de gameafdeling en ook even bij de dvd's te hebben geneusd, viel mijn oog op de XBOX waar een aantal demo's op te spelen was.
 
Hiervoor was ik van plan om in oktober een Playstation 4 te kopen. Ik ben dan namelijk jarig en met mijn spaargeld en verjaardagsgeld gecombineerd moet het rond die tijd lukken. Ik had echter nooit aan de XBOX One gedacht en hier stond ie, bij de Mediamarkt, te schreeuwen op gespeeld te worden.
 
Ik heb een tijd lang de demo van Lego Marval Super Heroes gespeeld. Eén ding is zeker mijn neefje was erg jaloers geweest als hij had geweten wat ik aan het spelen was. Ik was vooral onder de indruk van de controller van de XBOX. Hij lag heerlijk in de hand en de game reageerde perfect op mijn handelingen. Mijn broer is in het bezig van de 360, dus ik ben wel een beetje bekend met de XBOX controller, maar ik vind die van de One toch wel opmerkelijk prettig.
 
Helaas was ik niet in staat om even op de Playstation te spelen, die was namelijk niet aangesloten op de televisie. Ik nijg nog steeds meer naar de Playstation omdat ik de exclusives beter vind. Wel houd ik de XBOX tot oktober goed in de gaten, want wie weet dat ze me nog wel kunnen overhalen met een goede aanbieding of een nieuwe exclusive. Voor XBOX is het jammer dat Tomb Raider in 2016 alsnog naar de Playstation komt (in november komt hij tijdelijk als exclusive naar XBOX), dit had de keuze voor mij namelijk wel lastiger gemaakt. Nu is het echter toch mogelijk om zowel Uncharted 4 als de nieuwe Tomb Raider op de ps4 te spelen, ook al moet je voor die laatste nog ruim een jaar wachten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten