zondag 30 augustus 2015

Love to read: favoriete personages

Lezen is een van de meest populaire hobby's ter wereld. Dit komt waarschijnlijk omdat, net als in films, er vele verschillende genres zijn en er voor iedereen wel iets bij zit. Ik ben een groot fan van historische fictie en thrillers, maar ook Young Adult kan ik waarderen en mijn favoriete serie ooit is een fantasy serie. Hier zullen een aantal boeken voorbij komen die tot mijn all-time favorieten behoren, maar ik zal me vooral richten op de personages die een speciale plek in mijn hart hebben veroverd. Deze lijst is niet in een bepaalde volgorde omdat kiezen tussen de personages voor mij niet te doen is. Alle boeken die ik hier noem zijn daarbij gefilmd en omdat ik bij alle boeken tevreden ben over de casting gebruik ik foto's van de acteurs.



 
- Ginny Weasley (Wemel) uit de Harry Potter serie.
Misschien niet het personage uit de HP serie die je zou verwachten, maar Ginny veroverde al vroeg in de serie mijn hart en ik was dan ook super blij dat ze uiteindelijk, na een jarenlange crush, een relatie krijgt met Harry. Ik had altijd een soort bewondering voor Ginny omdat ze opgroeide met zes oudere broers. Van alle personages heeft vooral Ginny vanaf boek 1 tot 7 een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Van jong meisje veranderde ze in een sterke jonge vrouw. Mijn favoriete Ginny moment komt uit de Half Blood Prince wanneer ze op haar bezem invliegt op het commentaarspodium na een zwerkbal wedstrijd. Wat ik jammer vind van de films is dat Ginny's karakter niet goed naar voren komt, dit is na mijn idee niet de schuld van actrice Bonnie Wright maar eerder van een gebrek aan scenes waarin we Ginny zien groeien naar de vrouw die ze aan het eind van het zevende boek was.

- Katniss Everdeen uit the Hunger Games
Over sterke vrouwen gesproken. Katniss is enorm sterk en blijft enorm goed overeind na alles wat ze mee maakt. Haar sterke momenten worden in de boeken goed afgewisseld met momenten waarin ze het, begrijpelijk, erg moeilijk heeft. Wat Katniss voor mij ook heel leuk maakt is dat zij niet altijd leuk en aardig is, ze kan soms zelfs heel onredelijk doen en dat maakt haar personages geloofwaardig.

- Four/Tobias uit Divergent
Ik ben momenteel nog in het laatste deel bezig, maar ik vind Four bij verre weg het leukste personages. Triss vind ik ook heel sterk personage maar als ik mijn favoriet in de serie moet aanwijzen dan ga ik toch wel voor Four. Hij kan lief zijn, maar soms is het ook gewoon even een klootzak. Dit laatste is dan vaak wel op momenten dat Triss dat even nodig is. Verder is het complete verhaal van Four, zijn jeugd en tot wie hij zich uiteindelijk ontpopt, een enorm goed verteld verhaal en ook erg aangrijpend.


- Robert Langdon uit de boeken van Dan Brown
De DaVinci Code was het eerste deel uit deze serie die ik heb gelezen. Daarna heb ik ook de andere boeken verslonden. Robert is een goed geschreven personage die erg geloofwaardig overkomt. Zijn quotes zijn daarbij ijzersterk.

- Hermione Granger (Hermelien Griffel) uit de Harry Potter serie.
Het tweede personage uit de Harry Potter serie en misschien wel het rolmodel uit de moderne fictie voor jongeren. Hermione is sterk, dapper en heel erg slim. Het is vooral de ontwikkeling die zij doormaakt vanaf haar elfde tot aan de laatste bladzijde in Deathly Hollows. Van een perfectionistisch meisje, doodsbang om van school te worden gestuurd, ontwikkeld zij zich tot een dappere jonge vrouw die alles over heeft voor haar familie en vrienden. Alhoewel Harry dé held is uit Harry Potter, had hij het zonder Hermione nooit gered. Wat de films nalieten bij Ginny deden ze een stuk beter bij Hermione.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten