dinsdag 25 augustus 2015

Gamers kijken vooruit

Zoals ik in een andere post had geschreven zal ik nog dit jaar een Playstation 4/Xbox One gaan aanschaffen. Het leuke van een Next-gen console is dat er uit gekeken kan worden naar vele nieuwe games die hiervoor in de nabije toekomst voor uitkomen. Daarom even een greep naar de games waar ik naar uitkijk en wat voor mij zeker een reden is om over te stappen naar de nieuwe generatie gameconsoles. In deze lijst zullen ook een aantal exclusives voorbij komen en deze games zullen dan ook zeker meewegen in mijn uiteindelijke keuze om voor de Xbox of Playstation te gaan.

* Tomb Raider 2: Rise of the Tomb Raider
Komt uit in november dit jaar voor de Xbox One (Playstation volgt een jaar later).
Ik ben een groot fan van de Tomb Raider serie en ik was écht onder de indruk van de reboot uit 2013. Ik kan dan ook niet wachten om het nieuwe deel uit de serie te gaan spelen. Zoals het nu lijkt zal ik voor de Playstation gaan kiezen, helaas moet ik dan nog ruim een jaar wachten om Rise of the Tomb Raider te spelen. Mocht Microsoft mij toch nog overhalen om een Xbox One te kopen in plaats van een PS4 dan is dit zeker een game die ik dit jaar nog in huis ga halen. Zie hieronder de dertien minuten aan gameplay.
 
 
* Uncharted 4: A Thief's End
Dé reden om voor Playstation te kiezen. Ik moet eerlijk gezegd deel drie nog spelen in deze serie en ben geen grote fan van het eerste deel. Ik ben echter een enorme fan van deel 2 en dat is de reden dat ik erg uitkijk naar Uncharted 4. Aangezien dit een exclusive is voor de Playstation speelt deze game in iedergeval mee in mijn overweging om voor Playstation te kiezen. Hoewel ik een toch net iets grotere Tomb Raider fanaat ben is die game slechts een tijdelijke exclusive en is het dus in verloop van tijd mogelijk om beiden op de Playstation 4 te spelen. Uncharted 4 komt in maart 2016 uit voor PS4.
 

 
 
* Horizon Zero Dawn
Ik heb een paar keer naar de trailer gekeken en ik moet zeggen dat als er een reden is om voor de Playstation te kiezen dit hem is! Horizon is een RPG en dat betekend dat er waarschijnlijk vele uren aan gameplay in zit. Dit is voor mij toch wel belangrijk wanneer ik het laat mee wegen in de keuze voor een console. Hoeveel ik ook fan ben van Uncharted en Tomb Raider, de singelplayer is niet heel lang. Ik zou dus niet alleen vanwege Uncharted voor Playstation kiezen en als Tomb Raider alleen naar Xbox zou komen zou ik ook niet opeens van gedachten veranderen en een Xbox kopen. Horizon Zero Dawn wordt in 2016 verwacht.
 
 
* Final Fantasy VII Remake
Toch wel dé verassing van E3 2015. De aankondiging van de Final Fantasy VII remake. Helaas heb ik zelf FFVII nooit gespeeld, maar ik heb natuurlijk wel veel gehoord en veel van de hype, die nog steeds om die game hangt, mee gekregen. Ik kijk ook zeker uit naar deze game en ik denk met mij vele andere gamers. Dit is voor mij, en met mij vele anderen, eindelijk iets mee te krijgen van de hype die al vele jaren rond deze game hangt en ik heb zo'n vermoeden dat ik een groot fan ga worden van deze game. Ook deze game wordt verwacht in 2016.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten